Кожен, хто був на гучному концерті, знайомий з відчуттям дзвону у вухах. Деякі люди можуть страждати від тимчасової або постійної втрати слуху або значних змін у тому, як вони сприймають звук, коли гучні звуки припиняються.

Танос Цунопулос, доктор філософії, директор Піттсбурзького центру дослідження слуху при медичній школі Піттсбурзького університету, США зосередив свою наукову кар’єру на дослідженні того, як працює слух, і розробці способів лікування шуму у вухах і втрати слуху.

У своїй нещодавно опублікованій статті, Цунопулос і його колеги, доктор філософії Аманта Тетхіа та доктор філософії Кріс Каннінгем, виявили молекулярний механізм втрати слуху, спричиненої шумом, і показали, що її можна пом'якшити за допомогою ліків.

Дослідження показало, що спричинена шумом втрата слуху, яка вражає мільйони людей по всьому світу, пов’язана з пошкодженням клітин внутрішнього вуха, яке пов’язане з надлишком вільно плаваючого цинку – мінералу, необхідного для правильного функціонування клітин і слуху. Експерименти на мишах показали, що препарати, які діють як молекулярні губки, що вловлюють надлишок цинку, можуть допомогти відновити втрачений слух або, якщо їх ввести перед очікуваним гучним звуком, можуть захистити від втрати слуху.

«Втрата слуху, спричинена шумом, завдає шкоди мільйонам життів, але оскільки біологія втрати слуху не повністю вивчена, запобігання втраті слуху є постійною проблемою»

У той час як деякі відчувають втрату слуху, викликану шумом, в результаті гострого травматичного ушкодження вуха, інші помічають раптове погіршення слуху після постійного впливу гучного шуму, наприклад, на полі бою або на будівництві. Інші помічають погіршення слуху після відвідування гучного музичного шоу. Дослідники кажуть, що така втрата слуху, викликана шумом, може бути виснажливою. Деякі люди починають чути звуки, яких немає, розвиваючи стан під назвою шум у вухах, який серйозно погіршує якість життя людини.

Дослідження Цунопулоса, яке зосереджено на біології слуху, шуму у вухах і втрати слуху, прагнуло визначити механістичну основу стану в спробі закласти основу для розробки ефективних і мінімально інвазивних методів лікування в майбутньому. Проводячи експерименти на мишах і ізольованих клітинах внутрішнього вуха, дослідники виявили, що через кілька годин після того, як миші піддаються впливу гучного шуму, рівень цинку у їхньому внутрішньому вусі різко зростає. Сильний звуковий вплив викликає потужне вивільнення цинку в позаклітинний і внутрішньоклітинний простір, що, зрештою, призводить до пошкодження клітин і порушує нормальний міжклітинний зв’язок.

На щастя, це відкриття відкриває двері для можливого вирішення. Експерименти показали, що миші, які отримували сповільнене вивільнення сполуки, яка захоплювала надлишок вільного цинку, були менш схильні до втрати слуху та були захищені від пошкоджень, спричинених шумом.

Наразі дослідники розробляють лікування для перевірки в доклінічних дослідженнях безпеки з метою зробити його доступним як простий безрецептурний варіант захисту від втрати слуху