Ред.: Аверкіна Любов

Дослідження, проведене в Амстердамі, показує, що відчуття втоми у пацієнтів з довгим COVID-19 спричинене мітохондріями, які виробляють менше енергії.

Вчені з медичного центру Amsterdam UMC та Амстердамського вільного університету (VU) виявили, що постійна втома у пацієнтів із тривалим COVID-19 має біологічну причину, а саме мітохондрії в м’язових клітинах, які виробляють менше енергії, ніж у здорових пацієнтів. Результати дослідження були опубліковані в журналі Nature Communications .

«Ми бачимо чіткі зміни в м’язах цих пацієнтів»

У дослідженні взяли участь 25 пацієнтів з тривалим COVID та 21 здоровий учасник контрольної групи. Їх попросили покататися на велосипеді протягом п'ятнадцяти хвилин. Цей циклічний тест спричинив тривале погіршення симптомів у людей із тривалим COVID-19, що називається нездужанням після фізичного навантаження (PEM). Надзвичайна втома виникає після фізичного, когнітивного чи емоційного навантаження, що перевищує невідомий індивідуальний поріг. Дослідники досліджували кров і м’язову тканину за 1 тиждень до тесту на велосипеді та через 1 день після тесту.

«Ми бачили різні аномалії в м’язовій тканині пацієнтів. На клітинному рівні ми побачили, що м’язові мітохондрії, також відомі як енергетичні фабрики клітини, функціонують гірше та виробляють менше енергії.»
«Отже, причина втоми дійсно біологічна. Мозок потребує енергії для мислення. Для руху м’язам потрібна енергія. Це відкриття означає, що тепер ми можемо почати досліджувати відповідне лікування для тих, хто довго хворіє на COVID»

Одна з теорій тривалого COVID полягає в тому, що частинки коронавірусу можуть залишатися в організмі людей, які перенесли коронавірус.

«Наразі ми не бачимо жодних ознак цього в м’язах»

Дослідники також побачили, що серце та легені у пацієнтів добре функціонували. Це означає, що тривалий вплив на фізичну форму пацієнта не спричинений порушеннями в роботі серця чи легенів.

Заняття спортом не завжди корисні для пацієнтів із тривалим COVID-19.

«Якщо конкретно, ми радимо цим пацієнтам стежити за своїми фізичними можливостями і не перевищувати їх. Подумайте про легкі навантаження, які не призводять до погіршення скарг. Ходити пішки або їздити на електричному велосипеді корисно підтримувати фізичну форму. Майте на увазі, що для кожного пацієнта існує різний ліміт»
«Оскільки симптоми можуть посилюватися після фізичного навантаження, деякі класичні форми реабілітації та фізіотерапії є контрпродуктивними для одужання цих пацієнтів»

Хоча більшість людей, інфікованих вірусом SARS -CoV-2, одужують протягом тижнів, підгрупа, за оцінками, приблизно кожен восьмий, хворіє на лонг-COVID. Симптоми у пацієнтів із тривалим COVID-19, підгострими наслідками або COVID-синдромом або пост-COVID-синдромом (PCS) включають серйозні когнітивні проблеми (мозковий туман), втому, непереносимість фізичних навантажень, вегетативну дисрегуляцію, синдром постуральної ортостатичної тахікардії (POTS), ортостатичну непереносимість, та погіршення симптомів після фізичних навантажень.

их”.