Крихітні інфузорії Halteria живуть у прісних водоймах та виявились здатними виживати лише на дієті з вірусів. Це перші одноклітинні істоти, відомі науці, що можуть процвітати на такій дієті.

Вченим вже було відомо про певні мікроорганізми, здатні харчуватись вірусами, проте, не було зрозуміло чи самої «вірусної дієти» виявиться достатньо для розсту і розмноження. Віруси містять певну кількість фосфору, який необхідний для розмноження інфузорій. Мова йде про холовіруси, які вражають водорості.
Екологи з універститету Небраски (США) виявили що крихітна інфузорія Halteria в лабораторних експериментах здатна відтворюватись, отримуючи лише холовіруси для існування. Раніше в експериментах не вдавалось підтримати життєздатність і розмноження мікроорганізмів лише на вірусній дієті.
У лабораторії кожен мікроб Halteria з'їдав приблизно від 10 000 до 1 мільйона вірусів щодня, за оцінками команди. Halteria в невеликих водоймах з великою кількістю вірусних закусок може знищувати приблизно квадрильйон вірусів на день.
Чому це важливо?
Кілька років тому вчені зробили тривожне відкриття – віруси вражають мікрооорганізми – планктон у світовому океані - що порушує делікатний баланс між СО2 та О2 в атмосфері. В нормі мікроорганізми використовують для фотосинтезу СО2, який поглинають з оточуючого середовища, виділяють кисень. Той вуглецевий газ, який не поглинули мікроорганізми внаслідок ураження вірусами залишається в атмосфері та нагріває її. За найгіршим сценарієм (який, сподіваймось не справдиться) - в разі прогресуючого ураження вірусами фотосинтезуючого планктону рівень СО2 може збільшитись у 2.8 разів лише за рік. Це призведе до різкого нагрівання атмосфери та неминучих наслідків
Дослідники вже планують наступний етап досліджень, навесні, щойно розтануть водойми в регіоні.
За матеріалами: ScienceNews