Патогени, класифіковані як грамнегативні бактерії, часто витривалі, вірулентні та швидко розвивають стійкість до антибіотиків. Лише деякі препарати можуть вибити їх, алк вони також знищують корисні кишкові бактерії.

Тепер вчені розробили антибіотик, який вбиває патогенні грамнегативні бактерії — навіть стійкі до багатьох інших ліків — без шкоди для мікробіому кишечника. До сих пір він вивчався тільки на мишах, але якщо з'єднання спрацює на людях, «це може нам значно допомогти», говорить Себастьян Хіллер (Sebastian Hiller), структурний біолог з Базельського університету в Швейцарії, який не брав участі в дослідженні. Однак, за його словами, є застереження: корисність сполуки «залежить від того, чи вироблять бактерії стійкість до неї в довгостроковій перспективі».

До грамнегативних бактерій належать такі лиходії, як Escherichia coli та Klebsiella pneumoniae. Вони викликають різні захворювання, від сальмонели до холери, і можуть спровокувати сепсис, потенційно смертельну реакцію імунної системи на інфекцію.

Бактерії мають «численні бар'єри, які перешкоджають проникненню антибіотиків», каже молекулярний біолог Земер Гітай з Прінстонського університету в Нью-Джерсі, який не брав участі в дослідженні. В результаті майже не існує антибіотиків, спеціально націлених на грамнегативні бактерії. Кілька ліків, які це роблять, також завдають шкоди мікробіому кишечника, дозволяючи потенційно смертельним патогенам, таким як Clostridioides difficile, взяти верх.

Щоб знайти спосіб обійти захисні сили бактерій, автори дослідження почали зі сполук, які не вбивають бактерії, але, як відомо, пригнічують «систему LOL», групу білків, яка є ексклюзивною для грамнегативних бактерій.

Це дослідження дає нове уявлення про вплив ультрафіолетового опромінення на апетит і регуляцію ваги, відкриваючи можливості для нових підходів у профілактиці та лікуванні ожиріння та метаболічних розладів. Зокрема, розкриття механізму, за допомогою якого ультрафіолетове випромінювання запобігає збільшенню ваги, може запропонувати нові підходи до регуляції дієти та втрати ваги, надаючи інноваційне розуміння здоров'я та лікування ожиріння, що може позитивно вплинути на здоров'я людини.

«Експериментуючи з цими сполуками, дослідники назвали лоламіцином, який «вибірково вбиває патогенні бактерії, а не непатогенні, ґрунтуючись на відмінностях у білках Lol між цими бактеріями»

Лоламіцин мав антимікробну дію проти більш ніж 130 мультирезистентних штамів бактерій, що ростуть у лабораторному посуді. Миші, у яких розвинулися інфекції кровотоку після впливу стійких до антибіотиків бактерій, вижили після введення лоламіцину, тоді як 87% тих, хто не отримував сполуку, померли протягом трьох днів.

Команда також виявила, що звичайні антибіотики, такі як амоксицилін, серйозно порушують мікробіом кишечника тварин, що призводить до зараження C. difficile. На противагу цьому, лікування лоламіцином не викликало помітних змін у мікробіомі кишечника та врятувало мишей від інфекції C. difficile.

«Є довгий шлях від демонстрації ефективності на мишах до розробки препарату для використання людиною.

Хіллер також обережний у своїх сподіваннях. Час від відкриття антибіотика до його схвалення для клінічного використання може становити більше двох десятиліть

«І не так багато грошей можна заробити на новому антибіотикі
За останні десять років було відкрито близько десяти-двадцяти нових грамнегативних антибіотиків»

Але жоден з них не отримав схвалення від Управління з санітарного нагляду за якістю харчових продуктів і медикаментів США.

За матеріалами: NATURE.COM