Ред.: Аверкіна Любов

Роль мікробіому кишечника все більше досліджується, науковці знаходять все більше підтверджень тому, що стан кишкової мікробіоти може впливати на наше здоров’я – від ризику цукрового діабету до впливу на поведінку і навіть фертильність. Наприклад, раніше ми писали, що мікроби кишечника можуть виробляти хімічні сполуки для центру винагороди в мозку, роблячи нас більш активними або ледащими.

Нещодавнє дослідження ірландських вчених показує, що віруси, які живуть у кишечнику людини, можуть допомогти регулювати стрес

Віруси широко вважаються шкідливими для нашого здоров’я, але підклас вірусів, що живуть у кишечнику, може відігравати вирішальну роль у регулюванні стресу.

Це відкриття доповнює все більше доказів того, що взаємодія між кишечником і мозком впливає на поведінку людей і, зрештою, може призвести до нових методів лікування станів, пов’язаних зі стресом, які спрямовані на величезну спільноту вірусів, що живуть всередині нас.

У той час як попередні дослідження показали, що склад мікробів, що живуть у кишечнику, змінюється у відповідь на стрес, вони здебільшого зосереджені на бактеріях, а не на цьому «вірусі».

«Те, як віром взаємодіє з бактеріями, і як вони впливають на здоров’я, пов’язане зі стресом, і стан захворювання, значною мірою не вивчено. Наше дослідження відкриває потенціал для націлювання на віром для лікування та зменшення наслідків стресу.»

Рітц і його колеги зосередилися на групі вірусів, званих бактеріофагами, які інфікують бактерії та розмножуються разом з ними. Вони досліджували, що відбувалося з цими вірусами, коли миші піддавалися хронічним соціальним стресам, наприклад, перебували на самоті або в умовах перенаселеності, і виявили, що вплив стресу призводив до змін у складі вірусів і бактерій у кишечнику тварин.

Потім вони зібрали віруси з посліду здорових тварин, які не зазнали стресу, і пересадили деякі з них назад, коли миші зазнали хронічного соціального стресу. Дослідження, опубліковане в Nature Microbiology , припустило, що ці трансплантати знижують рівень гормонів стресу та приборкують поведінку, схожу на депресію та тривогу, у мишей.

Хоча необхідні подальші дослідження, щоб оцінити, чи є трансплантація вірусу корисною для людей, які страждають від станів, пов’язаних зі стресом, дослідження надає одні з перших доказів того, що кишкові віруси беруть участь у реакції на стрес і що маніпуляції з ними можуть мати терапевтичні переваги.

«З огляду на те, що склад вірому сильно відрізняється серед людей, це може відкрити двері для персоналізованих підходів до лікування розладів, пов’язаних зі стресом, у майбутньому.
Одне напевно, ми повинні визнати, що не всі віруси шкідливі, і вони можуть відігравати ключову роль у стримуванні шкідливих бактерій у нашому кишечнику, особливо під час стресу»