Людське тіло містить безліч мікроорганізмів, це давно відомий факт. А от ракові пухлини донедавна вважалися стерильними.

За останні 5 років вчені побачили, що ракова тканина може містити цілі спільноти бактерій та грибків, більш того, деякі бактерії допомагають раку поширюватись
Команда дослідників з онкологічного центру імені Фреда Хатчінсона під керівництвом Сьюзен Буллман дослідили колоректальні пухлини та пухлини порожнини рота. Як з’ясувалось, бактерії живуть в середині ракових вогнищ і посилюють вироблення раковими клітинами протеїну що пригнічує імунну відповідь. Мікробні «помічники» можуть запустити ланцюгову реакцію, яка перешкоджає імунній системі активно протистояти раковим клітинам, і ті в свою чергу млегше метастазують.
Це показує, що бактерії в колоректальних і ротових пухлинах можуть активно порушувати імунну рівновагу
Відкриття такої співраці раку і мікробів може відкрити нові шляхи для підвищення ефективності лікування раку. А оскільки кожен тип раку, здається, моє унікальний мікробіом, на думку дослідників це можна використати як діагностичний інструмент для раннього виявлення у зразку крові.
Близько 10 років тому Равід Штраусман, дослідник раку випадково виявив, що клітини раку підшлункової залози та колоректального раку людини, вирощені в лабораторії, перестали реагувати на ліки від раку під назвою гемцитабін, коли в культурі були присутні бактерії Mycoplasma . Він виявив, що бактерії «захищають» клітини, виробляючи фермент, який розщеплює гемцитабін. Подальші дослідження підтвердили спостереження Штраусмана – на мишах за допомогою інших бактерій вчений добився стійкості раку до гемцитабіну, а потім курсом антибіотиків відновив чутливість ракових клітин до лікування.
Цікавим є той факт, що бактерії селяться не між а в середині ракових клітин.
У березні 2020 року вчені з США повідомили, що мікробна РНК і ДНК присутні в кожному з 33 видів раку, які вони вивчали , і що кожен тип раку має унікальний мікробіом. Команда також виявила ці чіткі ознаки мікробів у зразках крові хворих на рак. Ґрунтуючись на своїх висновках, вчені заснували Micronoma в Сан-Дієго, стартап, який має на меті ідентифікувати ранню стадію раку в зразках крові — так звану рідку біопсію.
Це спостереження заповнює критичну прогалину», показуючи, що бактерії в ракових клітинах можуть змінювати поведінку клітин